یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

توليد نان در دستگاه نانوايي

۲ بازديد

در طي قرن ها نان در ايران به سبك و شيوه سنتي توليد مي شد و هميشه مردم از نان انتظار يك طعم و مزه را داشتند. اما با گذر زمان و وارد شدن دستگاه هاي نانوايي در عرصه پخت نان بايد انتظار نان ديگري را داشت. پخت نان با دستگاه نانوايي ديگر مانند قديم و با آن سبك و سياق ممكن نيست بلكه با شيوه متفاوتي انجام مي شود.

%d9%be%d8%ae%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d9%86%d8%aa%db%8c

 

در اين دستگاه جهت پخت نان پس از آماده كردن  خمير مورد نياز بايد آن  را به صورت اتوماتيك يا دستي در مخزن قرار گذاشت. در مرحله بعد خمير به صورت اتوماتيك با ضخامت مورد نظر نانوا كه مي توان آن را براي دستگاه تعريف كرد و دستگاه را بر اساس آن تنظيم كرد پهن مي شود. در مرحله بعد و پس از پهن شدن خمير، خمير به وسيله چنگك ها براي ناخن زدن فرستاده مي شود. پس از اينكه خمير نان توسط دستگاه ناخن زده شد به تونل پخت نان منتقل مي گردد. اين تونل يا همان كوره پخت نان به دو بخش موتور خانه و كوره تقسيم بندي مي شود .اين دو كوره جهت پخت زير نان و روي نان تعبيه شده. يعني يكي از اين دو داراي وظيفه پهت قسمت رويي نان و ديگري وظيفه بخش زيري نان را به عهده دارد. هر كدام از كوره ها داراي يك  صفحه نمايشي جداگانه هستند كه به وسيله آنها حرارت داخل كوره نشان داده شده و بوسيله آن تنظيم مي شوند. پس از اينكه خمير نان در معزض حرارت موتورخانه و كوره قرار مي گيرد و نان پخت مي شود در مرحله بعد نان در نوار نقاله قرار مي گيرد و در مسير توسط يك قيچي به تكه ها و اندازه هاي استاندارد برش داده مي شود.

نان پخته شده در دستگاه نانوايي داراي خاصيت و ويژگي هاي خاصي است. اين نان نسبت نان هاي ديگر از ماندگاري بيشتري برخوردار است. علاوه بر اين نه تنها در اين نوع از نان ها از جوش شيرين استفاده نمي شود بلكه در طبخ اين نان از سبوس نيزاستفاده مي شود و به همين دليل نان هاي طبخ شده در دستگاه توليد نان از مزه و طعم خوبي برخوردار هستند. رنگ و ظاهر اين نان ها نيز بسيار مناسب است.

علاوه بر تمام ويژگي هاي ذكر شده نان توليد شده در دستگاه نانوايي  به آساني قابل هضم و جذب است و به همين دليل نسبت به نان هاي ديگر از مطبوعيت بيشتري برخوردار است.



Read more: http://asiapokht.ir/%d9%81%d8%b1%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%db%8c%db%8c/#ixzz4O096qTTV

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.